top of page

1. Általános tudnivalók

A jelen általános szerzÅ‘dési feltételek („ÁSZF”) a Partizán Rendszerkritikus TartalomelÅ‘állításért Alapítvány („ÜzemeltetÅ‘”), és az ÜzemeltetÅ‘, a http://shop.partizanmedia.hu címen elérhetÅ‘ kereskedelmi oldal („Partizán webáruház”) által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatások (továbbiakban Szolgáltatás) igénybe vevÅ‘je („Ügyfél”) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek), valamint minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a Partizán webáruházon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldrÅ‘l, a Szolgáltató vagy közreműködÅ‘je által történik.

 

Szolgáltató: 

Partizán Rendszerkritikus TartalomelÅ‘állításért Alapítvány, mint a Partizán webáruház üzemeltetÅ‘je

Székhely: Magyarország, 1063 Budapest, Munkácsy Mihály u. 23.

Nyilvántartási szám: 01-01-0012997

Cégbejegyzés: FÅ‘városi Törvényszék

Adószám: 19286031-2-42.

E-mail: info@partizanmedia.hu

 

Rendelés leadásakor minden esetben a szállítási és számlázási adatok megadására kerül sor (az Ügyfél opcionálisan megadhatja a telefonszámát is). Az Ügyfél a Partizán webáruházban történÅ‘ regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF és a Partizán webáruházban közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

Az ÜzemeltetÅ‘t nem terheli felelÅ‘sség:

​

  • az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethetÅ‘ szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért;

  • az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem az ÜzemeltetÅ‘nek felróható okból hozzáférhetÅ‘vé válik;

  • a regisztrált adatok Ügyfél által történÅ‘ megváltoztatásából eredÅ‘ kárért, hibáért.

​

A rendelések teljesítésére az alább közölt feltételek érvényesek, melyet az Ügyfél a rendelés feladásával elfogad. 

A webáruházban kapható termékek árai érvényes, áfával növelt fogyasztói árak, melyek kizárólag a webáruházban leadott rendelésekre érvényesek.

A Partizán webáruházban szereplÅ‘ termékek és árak nem minÅ‘sülnek ajánlattételnek, csupán tájékoztató jellegűek. Amennyiben technikai okok miatt téves ár (különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentÅ‘sen eltérÅ‘, esetleg rendszerhiba miatt megjelenÅ‘ "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra) jelenik meg a Partizán webáruházban, az ÜzemeltetÅ‘ nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történÅ‘ szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

Amennyiben már nem kapható termék jelenik meg a Partizán webáruházban, illetve, ha nem áll épp rendelkezésre a megrendelt mennyiség valamely termékbÅ‘l, a csomag elküldése elÅ‘tt az ÜzemeltetÅ‘ egyeztetés végett telefonon, vagy e-mail-ben megkeresi az Ügyfelet. Az ilyen megrendeléseket csak az Ügyféllel való egyeztetés után, beleegyezésével veszi érvényesnek az ÜzemeltetÅ‘.

2. Szállítási és fizetési információk

A webshopunkban kiválasztott termékek házhozszállítással, a CsomagPiac Kft közreműködésével érhetÅ‘k el. 
A beérkezÅ‘ rendeléseket automatikusan regisztráljuk, és a csomag összeállítása után átadjuk a futárszolgálatnak. 
A csomagok pontos kiszállítását a Partizán  nem tudja befolyásolni, a csomagokat a
CsomagPiac Kft futárai az adott napon összegyűlt címlista legoptimálisabb teljesítése mentén végzik.
A termékek szállítása belföldön és nemzetközileg is bizonyos országokban elérhetÅ‘, mely országokról és a szállítási költségekrÅ‘l a “Szállítás” menüpont alatt lehet bÅ‘vebb tájékoztatást találni.

 

Fizetési mód:

A Partizán webshop termékeinek kifizetése Stripe-on keresztül történik.


A megrendelés elektronikus úton megkötött szerzÅ‘désnek minÅ‘sül, amelyre a polgári törvénykönyvrÅ‘l szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggÅ‘ szolgáltatások egyes kérdéseirÅ‘l szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerzÅ‘dés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerzÅ‘dések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem elÅ‘tt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.


Az ÁSZF fenti 1. pontjában részletezett esetekben a ÜzemeltetÅ‘ fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el az áru megrendelését, ebben az esetben szerzÅ‘déskötés nem történik, amirÅ‘l a Ügyfél értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban teljesített kifizetést az Ügyfél számára az ÜzemeltetÅ‘ haladéktalanul visszatéríti.

3. A vásárlástól való elállás joga, módja, következményei

A TávollevÅ‘k között kötött szerzÅ‘désekrÅ‘l szóló, 45/2014. (II. 26.) számú kormányrendelet rendelkezései alapján a fogyasztónak minÅ‘sülÅ‘ vásárló az áru átvételét követÅ‘ 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. 


A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, ennek igazolására a kiszállításkor kapott fuvarlevél ügyfélpéldánya szolgál. A terméket eredeti, sértetlen állapotban kell a számlával együtt visszajuttatnia a Partizán székhelyére (1063 Budapest, Munkácsy Mihály u. 23.). A Partizán kizárólag új állapotú (sérülésmentes, hiánytalan tartalmú) termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni. Az elállási jog gyakorlása semmilyen többletköltséget nem jelent a vásárló számára, a termék visszajuttatásáról azonban az Ügyfélnek kell gondoskodnia, és ennek költségét viselnie. 


Fogyasztót megilleti, hogy a szerzÅ‘dés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti idÅ‘szakban is gyakorolja elállási jogát. A fogyasztó szolgáltatás nyújtására irányuló szerzÅ‘dés esetében a szerzÅ‘dés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja elállási jogát. 
Amennyiben az elállás jogán visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, a Partizán kötelezettséget vállal arra, hogy a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelÅ‘en, a csomag átvételét követÅ‘ 10 banki napon belül hiánytalanul visszautalja a vásárló részére az elÅ‘zetesen megadott számlaszámra.
Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetÅ‘ségünk.

4. Sérült, hibás temrék javítása / cseréje

Payment Methods

A Partizán az egyik legfÅ‘bb szempontnak tartja, hogy az eladott áruk minÅ‘sége minden esetben megfeleljen az elvárásoknak. Amennyiben azonban a termék mégis gyártási hibás, és ezt munkatársaink nem vették észre csomagoláskor, úgy azt a székhelyünkre (1063 Budapest, Munkácsy Mihály u. 23.) visszajuttatva, számla ellenében kicseréljük, vagy ha nincs már az adott termékbÅ‘l raktáron, a termék árát az Ügyfél által megadott bankszámlára visszautaljuk.


A szállításkor sérülten, törötten érkezett termékeket jelzésre azonnal, díjmentesen kicseréljük!


Sérülés esetén a csomagot (a csomagolást és a terméket is eredeti állapotban) meg kell Å‘rizni, és a bejelentést az átvételtÅ‘l számított 3 munkanapon belül meg kell tenni. A bejelentés e-mailben tehetÅ‘ meg, az info@partizanmedia.hu email címen, jelezve a levélben a rendelésszámot, a sérült vagy törött termékek megnevezését és darabszámát, és fotókat a sérült termékekrÅ‘l. A futárszolgálat a törés körülményeit kivizsgálhatja, így a sérülésrÅ‘l és a csomagolásról készült képek segítik a munkát, de a teljes kivizsgáláshoz szükségünk lehet kárszemlére is. A bejelentést az átvételt követÅ‘ három munkanapon belül kell megtenni, ha az átvételnél nem készült kárjegyzÅ‘könyv.


Minden sérüléssel kapcsolatos panaszt a lehetÅ‘ leggyorsabban kezelünk, és a sérült termékeket díjmentesen újra elküldjük. Amennyiben idÅ‘közben a termék nincs készlet, a sérült termék árát visszautaljuk.


A megrendelt termékek hibája esetén a VevÅ‘ a Polgári TörvénykönyvrÅ‘l szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. A kellékszavatossági igénye érvényesítése során a VevÅ‘ kérheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a VevÅ‘ a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte illetve kérhette, arányos árleszállítást igényelhet, a terméket a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve kijavíttathatja, vagy elállhat a szerzÅ‘déstÅ‘l, ha a kijavítást vagy kicserélést a Szolgáltató nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűzÅ‘dÅ‘ érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a VevÅ‘ kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A VevÅ‘ a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. A vevÅ‘ köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésÅ‘bb a hiba felfedezésétÅ‘l számított 2 hónapon belül közölni. A szerzÅ‘dés teljesítésétÅ‘l számított 2 éves elévülési határidÅ‘n túl szavatossági igényét már nem érvényesítheti. A teljesítéstÅ‘l számított 6 hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén, továbbá a számla, vagy annak másolata felmutatásán/megküldésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstÅ‘l számított 6 hónap leteltét követÅ‘en azonban már a VevÅ‘ köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés idÅ‘pontjában megvolt.


Kellékszavatosság helyett a VevÅ‘ a gyártóval vagy forgalmazóval szemben termékszavatossági igényt is érvényesíthet. Termékszavatosság esetén a VevÅ‘ kizárólag a hibás termék kicserélését (kijavítását) igényelheti. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minÅ‘ségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban foglalt tulajdonságokkal. A termék hibáját ebben az esetben a VevÅ‘nek kell bizonyítania. A termékszavatossági igény a forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesíthetÅ‘. A gyártó/forgalmazó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal idÅ‘pontjában nem volt felismerhetÅ‘; vagy a termék hibája jogszabály, illetve kötelezÅ‘ hatósági elÅ‘írás alkalmazásából ered. A gyártónak/forgalmazónak elegendÅ‘ egy okot bizonyítania.


A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkek hibája esetén az átvételtÅ‘l számított 1 éven belül jótállási igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben (feltéve, ha e Korm. rendelet értelmében fogyasztónak minÅ‘sül). A Szolgáltató csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Jótállási igényét a VevÅ‘ a kellékszavatosságnál kifejtettek szerint érvényesítheti, azzal a kivétellel, hogy a tartós fogyasztási cikk hibája esetében az átvételtÅ‘l számított 3 munkanapon belül érvényesített csereigény esetén a terméket kicseréljük, amennyiben a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza (ha a termék a Szolgáltató üzletében / raktárában rendelkezésre áll), valamint ezen túli bejelentés esetén törekszünk arra, hogy a kijavításra, illetÅ‘leg a kicserélésre 15 napon belül sor kerüljön. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt a VevÅ‘ egyszerre nem érvényesíthet.

A jótállásból fakadó jogok azonban a VevÅ‘t a kellékszavatosság és termékszavatosság útján érvényesíthetÅ‘ jogosultságaitól függetlenül megilletik.


FelelÅ‘sség korlátozása

A Partizán Alapítvány nem felelÅ‘s az esetleges károkért az alábbi esetekben:

​

  • Olyan működési hiba esetén, amely meggátolja a VevÅ‘t, hogy csatlakozzon a Partizán weboldalára, ott megrendelést adjon le.

  • VevÅ‘ számítógépének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkezÅ‘ meghibásodásért, vagy az internet csatlakozás megszakadása miatti károkért.

​​

5. Adatvédelmi tájékoztató

A Partizán webáruház tiszteletben tartja vásárlói személyes adatok védelméhez fűzÅ‘dÅ‘ alkotmányos alapjogát. Elkötelezettek vagyunk a tekintetben, hogy különös figyelmet fordítsunk vásárlóink információs önrendelkezési jogára. Ennek szellemében a személyes adatokat a mindenkor hatályos vonatkozó jogszabályok megtartásával kezeljük. Az egyes adatkezelési tevékenységekre vonatkozó adatkezelési tájékoztató a weboldalon az „Adatvédelem” menüpont alatt található.

6. Egyéb rendelkezések

  • A Szolgáltató rendszere a VevÅ‘k aktivitásáról adatokat gyűjthet, melyek nem kapcsolhatóak össze a VevÅ‘ által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más internetes honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkezÅ‘ adatokkal.

  • A termékekrÅ‘l írt kritikák és egyéb kapcsolódó vélemények minden esetben a felhasználók álláspontját tükrözik, tartalmukért a Szolgáltató nem vállal felelÅ‘sséget. A Szolgáltató fenntartja a jogot a közízlést, üzleti érdekeit vagy törvényt sértÅ‘ vélemények törlésére.

  • A Szolgáltató magára nézve kötelezÅ‘nek tekinti a Magyar Reklámszövetség és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesületének etikai kódexét.

  • A Szolgáltató megtesz mindent azért, hogy az oldalain megjelenÅ‘ adatok (termékek ára, elérhetÅ‘sége, leírása, stb.) a lehetÅ‘ legpontosabbak legyenek. A nyilvánvalóan téves, rendszerhibából származó 0 v. 10 Ft alatti ár nem minÅ‘sül ajánlattételre való felhívásnak. Kivételt képeznek ez alól az akciók keretében meghirdetett ajándéktermékek. A termékek mellett feltüntetett képek illusztrációk, minden esetben a termékleírás tartalmazza a termék jellemzÅ‘it. Az esetlegesen elÅ‘forduló hibákért a Szolgáltató felelÅ‘sségére a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben és a Ptk.-ban rögzített rendelkezések irányadóak.

7. Az adatkezelő adatai

Név: Partizán Rendszerkritikus TartalomelÅ‘állításért Alapítvány
Székhely: 1063 Budapest, Munkácsy Mihály u. 23.
Nyilvántartási szám: 01-01-0012997

Cégbejegyzés: FÅ‘városi Bíróság
Adószám: 19283061-2-42.
E-mail: info@partizanmedia.hu

 

Az ÜzemeltetÅ‘ és Felhasználó közötti jogviszonyra a magyar jog irányadó.

​

1. Panasztétel Szolgáltatónál

​

Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatban panaszt terjeszthet elÅ‘ a Szolgáltatónál a Szolgáltató fenti elérhetÅ‘ségeinek bármelyikén.

​

  • Írásbeli panasz

​​

Szolgáltató – az azonnal orvoslásra nem került panaszt – egyedi azonosítóval látja el a panasz azonosíthatóságának megkönnyítése érdekében.


Szolgáltató a panaszt haladéktalanul, de legfeljebb 15 napon belül kivizsgálja. Szolgáltató a panasz kivizsgálásának eredményét írásban közli a Felhasználóval a panasz megtételét követÅ‘ legfeljebb 30 napon belül. A 30 napos határidÅ‘t Szolgáltató megtartottnak tekinti, amennyiben az írásbeli válasz megküldése a panasz megtételétÅ‘l számított 30. napon megtörténik.


Amennyiben a Felhasználó panasza elutasításra kerül, akkor a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

​​​

2. Bírósági eljárás kezdeményezése

​

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között létrejött szerzÅ‘désbÅ‘l vagy azzal kapcsolatban vita merül fel, és a felek a vitát a felmerülésétÅ‘l számított 30 napon belül nem tudják barátságos úton megoldani, akkor a jogvita rendezésére a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkezÅ‘ bíróság jogosult.
 

3. Fogyasztókat megilletÅ‘ további vitarendezési lehetÅ‘ségek

​

  • Panasztételi lehetÅ‘ség a fogyasztóvédelmi hatóságnál

​​

Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, Fogyasztó jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követÅ‘en a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A hatáskörrel és illetékességgel rendelkezÅ‘ hatóságok listája és elérhetÅ‘ségei a http://jarasinfo.gov.hu holnapon érhetÅ‘k el.

 

  • BékéltetÅ‘ testülethez fordulás lehetÅ‘sége

 

A termékek minÅ‘ségével, biztonságosságával és a termékfelelÅ‘sségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerzÅ‘dés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltetÅ‘ testületnél, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működÅ‘ békéltetÅ‘ testülethez. BékéltetÅ‘ Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minÅ‘sül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.​

Az Ügyfél lakóhelye (tartózkodási helye) alapján a http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579 linken elérhetÅ‘ békéltetÅ‘ testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Szolgáltató köteles a BékéltetÅ‘ testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minÅ‘sül a válaszirat küldése is.


Budapesti BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Telefonszám: +36 1 488 2131
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu


A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság Hivatalának elérhetÅ‘ségei:
Levelezési cím: 1525 Budapest, Pf., 75
E-mail cím: info@nmhh.hu

 

A termékekkel, szállítással vagy a vásárlási feltételekkel kapcsolatban az alábbi elérhetÅ‘ségeken kaphat bÅ‘vebb felvilágosítást:
E-mail cím: info@partizanmedia.hu

​

Budapest, 2022. December 2.

​

​

bottom of page